הבדלים בין חיתוך עץ בלייזר לחיתוך ברזל בלייזר

חיתוך מתכת

השימוש בקרני לייזר מביא לתוצאות מעניינות ומרהיבות ומעניקים לבית, לחצר, למשרד ולעסק שלהם, מראה מיוחד במינו. עם זאת, לחיתוך עץ בלייזר וחיתוך ברזל בלייזר נראות אחרת ועיצובים שייחודיים לכל סוג חומר. לכן, נעמוד על כמה מההבדלים האלו על-מנת להבין את הנושא לעומק.

נראות

חיתוך עץ וחיתוך ברזל בלייזר יוצרים מוצרים שונים במהותם, שנובעים בראש ובראשונה מהשונות בתכונות הבסיסיות של כל חומר. בעוד שמוצרים מאלומיניום מאופיינים במראה מתכתי ומעט "קר", מוצרים מעץ הם בעלי אותנטיות כפרית ומשדרים תחושה ביתית וניחוחה יותר. יחד עם זאת, חיתוך ברזל בלייזר ברמה גבוהה יכול להביא לגימורים דקים ועדינים במיוחד ולהעניק לאלומיניום מראה עדין ואומנותי, עם פרטים קטנים שעושים הבדל גדול.

חיתוך CNC וגילוף בעץ

חיי מדף

כעיקרון חיי המדף של אלומיניום גבוהים יותר משל עץ. עץ נוטה להתבלות מהר יותר וניתן להבחין בו בסימני שחיקה, כרסום ודהייה. אלומיניום לעומתו, הוא חומר מתכתי חזק וככזה, הוא מגלה גם עמידות יתרה בפני נזקי מזג האוויר והשפעות סביבתיות. לכן, חיתוך עץ בלייזר יכול להתאים יותר לפריטים עיצוביים הנמצאים בתוך הבית. חיתוך ברזל בלייזר, מתאים יותר לכל אותם אלמנטים שניתן למצוא מחוץ לבית, למשל מעקות אלומיניום, פרגולות מאלומיניום, ידיות של דלתות ועוד. יחד עם זאת, חיתוך ברזל בלייזר הוא אופנתי ונכון גם למעקות בתוך הבית ומעניק לו מראה דקורטיבי מיוחד במינו.

מתנות קטנות

חיתוך עץ בלייזר יכול לשמש כבסיס למגוון מתנות מסוגים שונים. היכולת של הלייזר לחדור ולחתוך דרך סוגים שונים של עץ, רכים יותר וקשים יותר, הופך מוצרים שעברו חיתוך בלייזר לפופולאריים במיוחד: מעמדים, סטנדים, צורות דקורטיביות וקופסאות בעלות מראה אומנותי. בנוסף לחיתוך עצמו, הלייזר יכול גם לחרוט על העץ, מה שפותח דלת למגוון אפשרויות להתאמה אישית עם פריטים קטנים ובעלי משמעות.
האלומיניום לעומתו, פחות מתאים כמתנה, דווקא בגלל ה "גסות" היחסית שלו ואותן תכונות שהופכות אותו לעמיד וחזק כהשלמה לרהיטים בתוך ומחוץ לבית.

שימוש במכונת חיתוך בפלזמה

לעומת חיתוך עץ בלייזר, חיתוך אלומיניום ניתן לבצע גם באמצעות מכונת חיתוך בפלזמה, המאפשרת דיוק מירבי וירידה לפרטים הקטנים ביותר במתכות שונות. החיתוך מהיר ונוח אך אינו מתאים לעץ, אותו ניתן לחתוך בלייזר בלבד ולכן הוא האפשרויות מוגבלות יותר.

מחירים

המחיר של חיתוך עץ בלייזר וחיתוך אלומיניום בלייזר, משתנים בהתאם לסוג העבודה המתבצע. בכל מקרה, כדאי לבצע השוואת מחירים בין כל סוג חומר ובין כל סוג עבודה ולבחור בחברה עם ניסיון רב בעבודה עם החומר הנבחר – עץ או אלומיניום. במקרה של התלבטות בקשו לראות תיק עבודות של חיתוך עץ בלייזר וחיתוך אלומיניום בלייזר, על-מנת להתרשם מהתוצאה הסופית של כל תהליך.

חיתוך מתכת