חשיבותו של החלון בדירה

חלונות בלגיים משקיפים לים

חלון בבית הוא דבר חשוב מאד, החלון הוא זווית הראייה שלנו לעולם מחוץ לבית, דרכו אנו יכולים לראות את הנוף הסובב את הבית ואת מי שמגיע אלינו לביקור. כשילד או מבוגר יקבלו משימה לצייר בית, רוב האנשים יציירו בית עם דלת באמצע ושני חלונות בצדדים, סימטרי כמו פנים של בן אדם וזה לא במקרה, כולנו מאנישים את הבית שלנו ומייחסים לחלונות שלו תכונות של עיניים, אז אם כך הדבר, החלונות הם הראי של הבית כשם שהעיניים הם הראי של הנשמה.

חלון לים התיכון

אז אם אמרנו שהחלון הוא מרכיב חשוב בבית, אז המשפט נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בבית שמשקיף על נוף נהדר כמו צמחייה ירוקה או ים כחול, כשאנחנו רואים ים שקט זה מיד משפיע עלינו ומרגיע אותנו וזה מה שנעדיף לראות מחלון ביתינו. יש אנשים שמחפשים דירות להשכרה בחיפה, נהריה, נתניה, תל אביב, הם יודעים למה, מכיוון שהם משקיפים על הים, ואין כמו לשבת בסוף יום עם כוס בירה קרה ולהסתכל על שקיעה אדומה וים כחול. ישנה אפשרות של משחק עם האור הנכנס לבית כך שהחלון יצור צורות נחמדות עם האור הנכנס דרכו ואנשים אוהבים לעשות פתח חלון בצורות שונות לשם כך.

מי שרוצה לחסוך בתאורה במשך היום יעדיף לעשות חלונות גדולים וגבוהים המכניסים הרבה אור לבית בימות הקיץ ונותנים לך חיסכון בהדלקת תאורה עד שעות הערב המאוחרות כשמחשיך. ישנם סוגי חלונות שמגדילים את הבית ויוצרים מעין פינה לישיבה על אדן החלון ממש, ומאפשרת לעשות פינת קריאה נחמדה או מקום לייבוש הכביסה. אם יש לכם חיית מחמד, כלב או חתול תדהמו לגלות איך בימות החורף הקרים הם אוהבים לתפוס כל טיפת שמש הנכנסת לבית דרך החלון ומיד נשכבים על הרצפה בתוך הילת האור שנוצרה, לכן כדאי ואף רצוי לתכנן להם מרבץ נוח בזווית האור הנכנסת.

ויהי חושך

עד כה דיברנו על אור וכמה אור נכנס לבית, אך מה עם האנשים האוהבים לישון עד מאוחר והאור הנכנס מבחוץ מטריד את מנוחתם?, אז כמובן ישנו הוילון הישן והטוב שמסתיר את האור בצורה טובה אם הוא אטום ועבה. אך הפתרון הטוב ביותר הוא וילון תריס, שהוא מנגנון מנועי המוריד את התריס לגובה הרצוי, אפשר להשאירו פתוח עם חריצים ואפשר לסגור לגמרי שיהיה אטום לאור. כמו כן נושא נוסף חשוב בעניין החלון הוא הזכוכית, בבתים הסמוכים לכביש סואן או מסילת רכבת מומלץ לשים זכוכית מבודדת רעשים, היא תתרום לכם גם כאשר יגיעו מהעירייה לגזום עצים על הבוקר, כמו כן רצוי שהיא תהיה גם עבה וחזקה של תתנפץ מאבן המושלכת בטעות, או כדור של ילדים המשחקים סמוך לבית או ברד חזק העלול לרדת בחורף.